אבחון דידקטי

אבחון נוירולוגית משולב הערכה דידקטית

אבחון נוירולוגית והערכת תפקודי למידה או מיומנויות קריאה וכתיבה או/ו חשבוניות הוא אבחון ממוקד, המשלב בין הערכה של נוירולוגית הילד לבין הערכה אבחונית דידקטי ממוקדת קשיים ספציפיים בלמידה.

יתרונות:

  • מאפשר בנייה של תמונה מלאה ומדויקת על הקשיים הלימודיים והתפתחות הילד.
  • ניתוח המאפיינים הנוירולוגיים-התפתחותיים משתלב עם הערכה דידקטית של תפקודי למידה ספציפיים, וביחד נוצרת תשתית להבנה מעמיקה של האתגרים והצרכים של התלמיד.
  • מיקוד טיפולי : דיוק ההתערבות במדויק והצעת תוכנית דידקטית מותאמת אישית הכוללת אסטרטגיות טיפול רחבות.
  • הדרכה ממוקדת להורים ולביה"ס.

 זהו שלב ראשון בתהליך RTI (תגובה להתערבות), המספק מענה טיפולי ממוקד ויעיל תוך שיתוף פעולה בין מומחים, ומוביל להתקדמות משמעותית בלמידה ובהתפתחות התלמיד.